ביקור חולים: העובדים פרצו למשרדי ההנהלה

    דבורה גינזבורג | צילום: ויקיפדיה Comments Off on ביקור חולים: העובדים פרצו למשרדי ההנהלה
    20:36
    20.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on נתניהו לח"כים החרדיים: "מטרת האופוזיציה – לסגור את ערוץ 14"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עובדי בית החולים במרכז ירושלים מוחים על אי תשלום משכורתם במלואה ועל חוסר הוודאות באשר לעתידם. "משרד הבריאות נטש אותנו" טוענים העובדים

     

    עובדי בית החולים "ביקור חולים" במרכז ירושלים נטשו הבוקר את כלל המחלקות במחאה על איש תשלום משכורתם במלואה ועל חוסר הוודאות בו הם נמצאים כבר חודשים רבים בנוגע לעתידו של בית החולים.

    בשל המצב הכלכלי הקשה קיבלו כ-550 עובדי בית החולים רק חלק ממשכורת החודש האחרון וכעת הם נלחמים לקבל את השאר.

    כמו כן לא הועברו ההפרשות לקרנות הפנסיה והגמל שלהם.

    העובדים הדגישו כי למרות שנטשו את ביה"ח לא תהיה פגיעה בחיי אדם, ומחלקות נשים ויולדות יפעלו כסידרן.

    עם זאת כבר מספר שבועות שבבית החולים מתבצעים ניתוחים דחופים בלבד ושאר הניתוחים בוטלו.

    הבוקר פרצו חלק מהעובדים למשרדי ההנהלה, דרשו את השלמת שכרם ומנעו מחברי הוועד המנהל שהתכנס לדון במצבו של בית החולים – לצאת מן המקום, כוחות משטרה הגיעו למקום והם מנסים להרגיע את הרוחות במקום. העובדים מאשימים כי הוועד משתמש בכספי העובדים כבכספו שלו.

    אחת מעובדי בית החולים שנטשה הבוקר בלב כבד את המחלקה בה היא עובדת, אמרה לאתר קול חי: "אנחנו מרגישים שננטשנו על ידי משרד הבריאות. סגן שר הבריאות ליצמן היה פה בשבוע שעבר והבטיח הבטחות אבל בפועל כלום לא קורה. אנחנו בית החולים היחיד במרכז העיר, בתקופת הפיגועים, העובדים שלנו העניקו טיפול רפואי לפצועים ואף נשאו אותם על ידיהם עד למיון. עכשיו משרד הבריאות והאוצר לא מוכנים להעניק לנו אפילו הלוואה של 4 מיליון כדי שנמשיך להתקיים. נראה שלאיש לא אכפת שבית החולים היחיד במרכז העיר ייסגר".

    יושבת ראש ועד העובדים, רוני עמרם אמרה: "המצב הוא בלתי נסבל. המשכורות של העובדים הפכו להיות הבנק של חברי הוועד המנהל. מזה שנה שהמשכורות שלנו משולמות בתשלומים ומזה חודשים שהכספים לקרנות אינם מועברים. אנו דורשים ממשרד הבריאות לקיים את הבטחתו כדי שנוכל לחזור לעבודה סדירה. לא ייתכן שגם מצפים מאיתנו להתנדב והפכנו בן ערובה אצל הוועד המנהל".

    בשעה 11:00 יגיעו העובדים לבית ההסתדרות במרחב ירושלים, ברחוב שטראוס הסמוך לבית החולים לאסיפת עובדים.

    יושב ראש מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל קרא לממשלה לטפל לאלתר במשבר בבית החולים, לדאוג לתשלום שכר העובדים ולמצוא פתרון למשבר הקיים בביה"ח. "לא ייתכן שהוועד המנהל של ביה"ח מחליט באופן שרירותי לקחת את שכר העובדים ולהשתמש בו כבן ערובה כאילו מדובר בכספו שלו". אמר בונפיל.

    מלשכת סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן נמסר: "המשך פעילות בית החולים כמרכז רפואי במרכז העיר ירושלים הוא הכרחי ונעשים כל המאמצים לכך. הדיונים עם משרד האוצר באשר לעתיד בית החולים נמשכים במטרה להביא לפתרון הראוי ביותר, עקב המצב הקשה, תקציבית ומשפטית, אליו נקלע בית החולים".



    0 תגובות